εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ – 23/09/2020 (σελ. 21)
Συνεργασία με επιμονή και υπομονή
Του Θωμά Μπαχαράκη
Η χρησιμότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας επιβεβαιώθηκε ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας την περασμένη άνοιξη, όταν ανεστάλη η λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών της χώρας. Τότε, η τηλεκπαίδευση, όπως είναι ευρέως γνωστή, αναδείχθηκε σε πολύτιμο, απολύτως απαραίτητο, εργαλείο για τη διατήρηση της επαφής μαθητών, φοιτητών και σπουδαστών με τη μαθησιακή διαδικασία.
Αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία που αποκομίσαμε από την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση που κληθήκαμε να διαχειριστούμε το προηγούμενο διάστημα και γνωρίζοντας ότι ο χειμώνας που έρχεται θα είναι απαιτητικός, σε σταθερή συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, προνοούμε και θωρακιζόμαστε απέναντι στα νέα δεδομένα. Την τελευταία εβδομάδα, τα σχολεία στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας λόγω αυξημένου ιικού φορτίου και ήδη η εξ αποστάσεως διδασκαλία εφαρμόζεται με επιτυχία.
Δεν είμαστε στο σημείο που βρισκόμασταν τον περασμένο Μάρτιο. Εχουμε μάθει πολλά και έχουμε και πολύτιμα «εργαλεία» στα χέρια μας. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει ενισχυθεί σημαντικά. Κομβικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή διαδραματίζει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η επέκταση και αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών καθώς και η ενίσχυση των σχολείων με τεχνολογικό εξοπλισμό.
Τα Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) που διενεργούνται για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση είναι εξαιρετικά χρήσιμα, ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο Οδηγός του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως.
Η νέα πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης έχει λειτουργήσει καταλυτικά στην απλοποίηση των διαδικασιών, καθιστώντας την πρόσβαση των εκπαιδευτικών σε αυτή πολύ πιο εύκολη. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση των μαθητών. Αφορά και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Μέσω των διαδικτυακών μαθημάτων επιμόρφωσης δίνεται η δυνατότητα ενημέρωσης σε σχέση με τις εξελίξεις σε σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης, αλλά και περαιτέρω καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων. Η νέα χρονιά θα περιλαμβάνει αναμφισβήτητα πολλές προ κλήσεις. Το ζητούμενο είναι, όπως και στην προηγούμενη φάση της πανδημίας, να συνεργαστούμε όλοι με υπομονή και επιμονή προκειμένου να ξεπεράσουμε τυχόν δυσκολίες, να βελτιωθούμε και τελικά να βγούμε νικητές.
Ο Θωμάς Μπαχαράκης είναι διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας