26-08-20 Συνεχίζεται ο διάλογος για το νέο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

ΕΣΑμεΑ

26-08-20 Συνεχίζεται ο διάλογος για το νέο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) συζήτησαν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη, ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Γεώργιος Βούτσινος και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Σίσσυ Γκίκα, με τον Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), κ. Ιωάννη Βαρδακαστάνη, και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Γιάννη Λυμβαίο.

Η κα Κεραμέως κατά τη συνάντηση με τους εκπροσώπους της ΕΣΑμεΑ, αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σημασία που αποδίδει η ηγεσία του Υπουργείου στην διασύνδεση των Ειδικών Εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) με την υπόλοιπη Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Ο στόχος είναι πολλαπλός: να γίνουν τα ΕΕΕΕΚ πιο ελκυστικές δομές εκπαίδευσης,  να ενισχυθεί η αυτονομία τους, ώστε να επιτελέσουν με μεγαλύτερη ευχέρεια το έργο τους, καθώς και η προοπτική απασχόλησης των αποφοίτων τους. Σχετικές ρυθμίσεις προβλέπεται να ενταχθούν στο επικείμενο νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

Ακολούθησε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχες και άλλα μέλη της, κατά την οποία έγινε εκτενής συζήτηση ειδικά επί του ζητήματος της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την καίρια συμβολή των Περιφερειών σε αυτό το εγχείρημα. Στις συζητήσεις αναλύθηκαν οι βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου νόμου, που στηρίζεται στη σύνδεση της παροχής κατάρτισης με την αγορά εργασίας, οι καινοτομίες, όπως τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, καθώς επίσης και η καθιέρωση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Επίσης, συζητήθηκε αναλυτικά το άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών για το σχολικό και ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και έγινε παρουσίαση από την Υπουργό, συνολικά, του εν λόγω σχεδίου. Παρότρυνε, δε, τους Περιφερειάρχες να προωθήσουν στις περιοχές ευθύνης τους τα διευρυμένα φέτος ολοήμερα σχολεία, προκειμένου να περιοριστεί κατά το δυνατόν η επαφή με τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.

Η κα Κεραμέως δήλωσε: «Παράλληλα με την προετοιμασία για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, συνεχίζουμε το μεταρρυθμιστικό μας έργο. Εντείνουμε το διάλογο με εμπλεκόμενους φορείς, ενόψει της υποβολής του Σχεδίου Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στόχος μας, η στενότερη σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και η παροχή ουσιαστικής επαγγελματικής διεξόδου στους καταρτιζόμενους. Μεταξύ άλλων, σχεδιάζουμε την ουσιαστική ενίσχυση των ΕΕΕΕΚ, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης, ώστε να τα καταστήσουμε πιο ελκυστική δομή η οποία θα μπορεί να δίνει ουσιαστική προοπτική σε προστατευμένες μορφές απασχόλησης, μέσω και των αναγκών της τοπικής κοινωνίας.»

ΕΝΠΕ


Πηγή: Υπουργείο Παιδείας