31-12-20 ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟY ΠΑΙΔΕΙΑΣ στο πλαίσιο της ΕΛΛ.ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Αποτελέσματα Διαγωνισμού με θέμα: «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή» για μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.
Από Μάιο έως Νοέμβριο 2020, η χώρα μας είχε την τιμή να προεδρεύει στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η ανάληψη της Προεδρίας έδωσε στην Ελλάδα την ευκαιρία να αναδείξει τις θεμελιώδεις Αρχές και Αξίες της Δημοκρατίας, του Κράτους Δικαίου και της προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αποδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση σε ορισμένες θεματικές προτεραιότητες, που συνδέονται στενά με τα δικαιώματα, τις ελπίδες και τις ανησυχίες των νέων ανθρώπων. Μία εξ αυτών είναι η διασφάλιση του δικαιώματος των νέων γενιών να απολαμβάνουν την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά αλώβητη από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών δύο μαθητικοί διαγωνισμοί για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή». Μετά την αξιολόγηση των αποσταλέντων έργων από άμισθη επιτροπή του ΥΠΑΙΘ, ανακοινώνονται 15 νικητές/τριες των κάτωθι σχολείων ανά βαθμίδα:
Πέντε (5) από Δημοτικά Σχολεία:
- «Μιλώντας με τον πάγο», βίντεο, ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ε’ τάξη, Δημοτικό Σχολείο Γραικοχωρίου Θεσπρωτίας.
- «Η Φορτέτζα μας», δοκίμιο, ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΧΡΥΣΑΝΝΑ, Ε’ τάξη, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
- «Οι αλλαγές του κλίματος και τα μνημεία», δοκίμιο, ΚΟΤΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Στ’ τάξη, 9ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας.
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, Ε’ τάξη, 3ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης Θεσσαλονίκης.
- Μακέτα, ΜΑΪΜΑΡΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ, Β’ Τάξη, 7ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου Αττικής.
Πέντε (5) από Γυμνάσια:
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΚΡΥΠΩΤΟΥ ΜΑΡΙΑ, Α’ τάξη, 1ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Μολάων Λακωνίας.
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΜΑΣΤΟΡΕΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Γ’ τάξη Γυμνασίου, Γενικό Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο-Λύκειο Νεάπολης Θεσσαλονίκης.
- «Με τα μάτια του Δισκοβόλου», ποίημα, ΜΟΥΤΣΕΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, Β’ τάξη Γυμνασίου, Εκπαιδευτήρια Δούκα Αττικής.
- «Ο φάρος των Χανίων», πίνακας ζωγραφικής, ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, Γ’ τάξη, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χανίων.
- «Οι Καρυάτιδες συνομιλούν», δοκίμιο, ΤΡΟΜΑΡΙΔΟΥ ΔΙΑΛΕΚΤΗ, Α’ τάξη, 2ο Γυμνάσιο Μοσχάτου Αττικής.
Και πέντε (5) από Λύκεια:
- «Το Γεφύρι του Χουμνικού», βίντεο, ΓΚΙΚΑ ΑΝΤΟΝΙ, Γ’ τάξη, Γενικό Λύκειο Νιγρίτας Σερρών.
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΚΑΖΑΝΤΖΟΓΛΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑΣ, Β’ τάξη, Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής Αττικής.
- «Πολισεισμός», δοκίμιο, ΛΙΑΚΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, Α’ τάξη Λυκείου, Εκπαιδευτήρια Πάνου, Ιδιωτικό Γενικό Λύκειο Ναυπάκτου Αιτωλοακαρνανίας.
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΤΣΑΚΛΙΔΟΥ ΠΙΝΙΩ, Α τάξη Λυκείου, Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας Πειραιώς.
- «Η πολιτισμική μας κληρονομιά σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή», δοκίμιο, ΤΣΑΜΙΛΗ ΕΛΕΝΑ, Β’ τάξη, Γενικό Λύκειο Αναβύσσου Αττικής.
Επίσης, ιδιαίτερη μνεία έγινε σε πίνακα ζωγραφικής που εστάλη από το Ελληνικό Λύκειο Μονάχου, προκειμένου να επιβραβευτεί η αξιόλογη προσπάθεια της μαθήτριας ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ-ΜΑΡΙΑΣ την οποία και συγχαίρουμε για τη συμμετοχή.
Οι ανωτέρω διαγωνισμοί ως δράση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, στοχεύουν στην προώθηση των δημιουργικών ταλέντων των μαθητών, στην καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας αλλά και στην ευαισθητοποίηση σε θέματα κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα δόθηκε στους μαθητές/τριες η ευκαιρία να ενημερωθούν για τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης, και να κατανοήσουν τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να παίξουν στη ζωή μας και το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Γενική Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής, κ. Αναστασία Γκίκα, ευχαριστεί όλους τους μαθητές/ μαθήτριες για την πλούσια και δημιουργική συνδρομή τους σε όλα τα επίπεδα, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που τους ενθάρρυναν να λάβουν μέρος στους εν λόγω διαγωνισμούς.
Θερμά Συγχαρητήρια σε όλους!
Το σχετικό δελτίο τύπου σε μορφή word.
Πηγή: Υπουργείο Παιδείας