05-06-20 Ολοκλήρωση διαδικτυακού σεμιναρίου με θέμα: «Έφηβοι και πανδημία: στηρίζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση»
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020 το διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: «Έφηβοι και πανδημία: στηρίζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση» που οργάνωσε η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σε συνεργασία με τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ).
Το διαδικτυακό σεμινάριο τίμησε με χαιρετισμό η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας,Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κα Αναστασία Γκίκα, ως επιβλέπουσα της Ευρωπαϊκής δράσης eTwinning, καθώς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ, κα Νίκη Γεωργαλά και το παρακολούθησαν συνολικά περισσότεροι από 800 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, τόσο μέσω της πλατφόρμας WebEx, όσο και μέσω ζωντανής αναμετάδοσης από κανάλι του YouTube.
Το σεμινάριο συντόνισε η κα Μαρία Κυριακίδου, Msc Σχολική Ψυχολόγος, Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεύτρια, Αναπληρώτρια Επιστημονική Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δ. Νεάπολης – Συκεών “ΠΥΞΙΔΑ” σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ.
Τονίστηκε η ανάγκη της πρόληψης, προκειμένου να υποστηρίξουμε και να ενδυναμώσουμε τα παιδιά και τους νέους, ώστε να αποφύγουν επιβλαβείς κι επικίνδυνες συμπεριφορές και καταστάσεις, να αντιμετωπίζουν «δημιουργικά» τα προβλήματα και τις κρίσεις και να μπορούν να δημιουργούν υγιείς σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους, ενώ απαραίτητη σε όλη αυτή την προσπάθεια κρίνεται η συμμετοχή των γονέων και της σχολικής κοινότητας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο πως βίωσαν οι έφηβοι την κρίση του Covid-19, μία κρίση μέσα στην κρίση της εφηβείας, στα συναισθήματα και στον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίσουν την νέα κατάσταση, στην ανάγκη προσαρμογής των ενηλίκων ( γονέων & εκπαιδευτικών), καθώς και στο σημαντικό ρόλο των εκπαιδευτικών κατά την επάνοδο των εφήβων στη νέα σχολική πραγματικότητα. Τονίστηκε ιδιαίτερα το ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να φροντίσουν τον εαυτό τους προκειμένου να μπορέσει να φροντίσουν τους μαθητές τους.
Παρουσιάστηκαν, επίσης, παραδείγματα βιωματικών δραστηριοτήτων που μπορούν να εφαρμόσουν οι εκπαιδευτικοί με την επάνοδο των μαθητών/τριών στο σχολείο, προκειμένου να μπορέσουν οι μαθητές να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν βιώματα, συναισθήματα και σκέψεις, να θέσουν νέους στόχους και να ονειρευτούν.
Μετά το τέλος της παρουσίασης, δόθηκε χρόνος για ερωτήσεις και διάλογο με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και απαντήθηκαν από την ομιλήτρια ερωτήματα και τονίστηκε η ανάγκη για τη συμμετοχή τους σε ανάλογο σεμινάριο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Υποβλήθηκαν περισσότερες από πενήντα (50) ερωτήσεις και μέσω της φόρμας υποβολής ερωτημάτων, οι οποίες θα απαντηθούν από την ομιλήτρια και τους συνεργάτες της και οι σχετικές απαντήσεις θα αποσταλούν στους/στις εκπαιδευτικούς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην αξιολόγηση του σεμιναρίου (συνολικά 340 απαντήσεις εκπαιδευτικών), το 94.1% δήλωσαν πως θα τους ενδιέφερε να παρακολουθήσουν και άλλα διαδικτυακά σεμινάρια σε αντίστοιχα θέματα, ενώ το 98,8% δήλωσαν πως θα εφαρμόσουν τα περισσότερα ή αρκετά πράγματα από αυτά που έμαθαν μέσω του εν λόγω σεμιναρίου στη σχολική τάξη.
Το webinar έχει δημοσιευθεί βιντεοσκοπημένο στον παρακάτω σύνδεσμο:
Χρήσιμο υλικό:
Οι επόμενες δράσεις της ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας eTwinning θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην ιστοσελίδα www.etwinning.gr και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .
Source: Υπουργείο Παιδείας