Ηλίας Καλογήρου: Ένας προικισμένος εκπαιδευτικός (TED Video)

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τον 5ο ομιλητή μας, ο οποίος είναι ο Ηλίας Καλογήρου. Μπορεί όλα αυτά τα χρόνια ο Ηλίας να δίδασκε φυσική στα σχολεία του νομού Ηλείας -σήμερα είναι υπεύθυνος του ΕΚΦΕ στον ίδιο νομό-, όμως σίγουρα δεν είναι ο συνηθισμένος καθηγητής που έχουμε όλοι στο μυαλό μας. Πρόκειται για έναν χαρισματικό δάσκαλο.Ο Ηλίας Καλογήρου εφαρμόζει μια πρωτότυπη μέθοδο διδασκαλίας. Παρουσιάζει τα φυσικά φαινόμενα με τη βοήθεια εποπτικών μέσων διδασκαλίας, κάνοντας έτσι την όλη διαδικασία πολύ πιο ενδιαφέρουσα και ευχάριστη για όλους. Για την προσπάθεια του αυτή, έχει κερδίσει 3 διακρίσεις σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς για την καινοτομία στην εκπαίδευση.

Η πρώτη φορά ήταν το 2002 με την εργασία του πάνω στα κυματικά φαινόμενα με το γραμμικό ελαστικό μέσο. Μπορεί τότε να κέρδισε την 10η θέση, όμως δεν το έβαλε κάτω. Την αμέσως επόμενη χρονιά κέρδισε την 1η θέση, παρουσιάζοντας μια αναπαράσταση κατασκευής του ανθρώπινου αυτιού και του τρόπου λειτουργίας του. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2011, σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό βραβεύτηκε  ως ο καλύτερος καθηγητής στην Ευρώπη για μια εργασία που περιγράφει τη λειτουργία του ουράνιου τόξου.

Εκπαιδευτικοί, όπως ο Ηλίας Καλογήρου και ο Άγγελος Πατσιάς, τον οποίο γνωρίσαμε από κοντά την προηγούμενη χρονιά, ξεχωρίζουν και δείχνουν πως ο καθένας μας, ακόμα και με λίγα μέσα, μπορεί αν θέλει να πετύχει πολλά, προσθέτοντας έτσι το δικό του “συν”. Αυτό ήταν άλλωστε και το πνεύμα του φετινού TED prize που απονεμήθηκε στον Sugata Mitra.

Πριν όμως δούμε τον βραβευμένο δάσκαλο στη σκηνή του Ολύμπιον γνωρίστε τον μέσα από τις 5 προτάσεις που του ζητήσαμε να συμπληρώσει.

Μια αλλαγή που χρειάζεται στο σχολείο είναι… να  ανακηρυχτούν  τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) εργαστηριακά και επομένως οι μαθητές να ασκούνται υποχρεωτικά στο εργαστήριο.

Ως καθηγητής θέλω… να διαμορφώνω χαρακτήρες και να παράγω πολιτισμό.

Ο μαθητής είναι… ένας μικρός καλλιτέχνης με φτερά που πρέπει να βοηθηθεί για να τ’ ανοίξει.

Προσπαθώ για… ν᾽ αναδείξω την αξία κάθε μαθητή.

Η δύναμη του συν… με την έννοια του αγαθού της συνεργασίας για την πορεία προς τον κοινό στόχο χρειάζεται να διδάσκεται σε κρίσιμες και εύπλαστες ηλικίες. Έτσι δομούνται  αυριανοί πολίτες που αντικαθιστούν τη μονομέρεια του εγώ με το πολυδύναμο εμείς.

επιμέλεια άρθρου: Καλοδήμος Δ. Φυσικός