29-10-21 Νίκη Κεραμέως στην UNESCO: «Η ρητορική μίσους δεν έχει θέση στην κοινωνία και στα σχολεία μας»

 rsz 1250572674 900761853958349 4407700502254484087 n

29-10-21 Νίκη Κεραμέως στην UNESCO: «Η ρητορική μίσους δεν έχει θέση στην κοινωνία και στα σχολεία μας»

Η καταπολέμηση της ρητορικής μίσους μέσω της εκπαίδευσης ήταν το θέμα της τηλεδιάσκεψης των Υπουργών Παιδείας των κρατών μελών της UNESCO, στην οποία συμμετείχε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, μαζί με Υπουργούς Παιδείας και υψηλόβαθμα κρατικά στελέχη της εκπαίδευσης από όλον τον κόσμο.

Κατά την ομιλία της, η Υπουργός τόνισε ότι «Η εκπαίδευση μπορεί να είναι ένα από τα κύρια εργαλεία για να καλλιεργήσουμε στους νέους μας το σεβασμό προς τους άλλους και να τους διδάξουμε πώς να διακρίνουν και να καταπολεμούν τη ρητορική μίσους σε όλες τις μορφές της.».

Στη συνέχεια η κ. Κεραμέως ανέλυσε τους τρεις άξονες του Υπουργείου προς αυτή την κατεύθυνση:

Πρώτον, τα εργαστήρια δεξιοτήτων που στοχεύουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και της συνεργασίας των μαθητών μέσω μιας σειράς θεματικών, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο σεβασμός και η διαφορετικότητα. «Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες από νεαρή ηλικία, προκειμένου να γίνουν αναπόσπαστο μέρος της συμπεριφοράς των μαθητών προς τους άλλους.» ανέφερε η Υπουργός.

Δεύτερον, τα νέα προγράμματα σπουδών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω της διδασκαλίας των οποίων, μεταξύ άλλων, προάγεται η κριτική σκέψη και η αξία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Τρίτον, οι διεθνείς συνεργασίες με τον ΟΗΕ, την UNESCO και άλλους οργανισμούς, που συμβάλλουν ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της εκπαίδευσης στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους.

«Η ρητορική μίσους δεν έχει θέση στην κοινωνία και στα σχολεία μας. Η εκπαίδευση διαδραματίζει καίριο ρόλο στην καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και στην προαγωγή των αξιών που θα την εμποδίσουν να διαμορφωθεί. Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε και να ενισχύσουμε αυτές τις προσπάθειές μας», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως στο τέλος της τοποθέτησής της.


Πηγή: Υπουργείο Παιδείας