Προϋποθέσεις για τον χωρισμό τμήματος & διαδικασία έγκρισης

1.Υπουργικής Απόφασης του ΥΠ.Ε.Π.Θ., «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών… και των συλλόγων των διδασκόντων»
2. Τις διατάξεις του ν.4452/17 (ΦΕΚ 17 / τΑ’/ 15-2-2017)

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να τηρηθεί ο προγραμματισμός για τη στελέχωση με εκπ/κό προσωπικό των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης επισημαίνουμε τις προβλεπόμενες από το σχετικό νόμο 4452/17 (ΦΕΚ 17Α΄, 15 -02 -2017, άρθρ 11,) ρυθμίσεις:
α) Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης.
Η κατά τα προηγούμενα εδάφια μείωση του αριθμού των μαθητών πραγματοποιείται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.
γ) Στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008, ύστερα από την παράγραφο 3 προστίθεται παράγραφος 3Α, ως εξής: «3.Α. Για τους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατόπιν σχετικού αιτήματος των ασκούντων τη γονική μέριμνα δεν υπολογίζεται ο βαθμός εξέτασης της διδασκόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης.»
Τονίζεται ότι καμία σχολική μονάδα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης δε θα προχωρήσει σε χωρισμό τμημάτων χωρίς την έγκριση του Περιφερειακού Δ/ντή με βάση την παραπάνω διαδικασία έγκρισης.
Παρακαλούνται οι Δ/ντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης να μας αποστείλουν τις εισηγήσεις τους μέχρι την Παρασκευή 8-9-2017.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ