Τα σχόλια της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας για τα θέματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

ΘΕΜΑ: «Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Νέο σύστημα) των Γενικών Λυκείων»
Αθήνα, 30-5-2016
Την Παρασκευή 27-05-2016, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ και της Ο. Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής στο μάθημα “Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον”.

Τα θέματα χαρακτηρίζονται από φυσιολογικό βαθμό δυσκολίας. Θα τα λέγαμε με μια λέξη “βατά” και απευθύνονται στον επιμελή μαθητή που είχε διαβάσει προσεκτικά τη θεωρία.Ιδίως τις προσθήκες σ’ αυτήν σε σχέση με παλιότερα.
Οι παρατηρήσεις μας είναι ότι στο θέμα Α1 η 3η πρόταση (Σωστού/Λάθους) θα μπορούσε να διατυπωθεί καλύτερα. Επίσης, θεωρούμε ότι στο ερώτημα Α3β η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών που απάντησαν σωστά, το έκαναν χωρίς να έχουν καταλάβει όσα γράφονται στο σχολικό εγχειρίδιο (“παπαγαλία”). Αυτό γιατί τα
περί εμβέλειας μεταβλητών διδάσκονται πολύ επιφανειακά, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της συγκεκριμένης Ομάδας Προσανατολισμού.
Κατά τα άλλα, τα θέματα δεν έκρυβαν παγίδες και δεν προβλημάτισαν τον ποτυπωδώς προετοιμασμένομαθητή.
Το Συντονιστικό Συμβούλιο του Εργασιακού Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

ΘΕΜΑ: «Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων στα μαθήματα Δομημένος Προγραμματισμός (Παλαιό Σύστημα) και Προγραμματισμός Υπολογιστών (Νέο σύστημα) των ΕΠΑ.Λ.»
Αθήνα, 30-5-2016
Το Σάββατο 28-5-2016, στα πλαίσια των Πανελληνίων Εξετάσεων, εξετάστηκαν οι μαθητές του τομέα Πληροφορικής των Επαγγελματικών Λυκείων στα μαθήματα «Δομημένος Προγραμματισμός» (παλαιό σύστημα)
και «Προγραμματισμός Υπολογιστών» (νέο σύστημα). Τα θέματα, τα οποία ήταν κοινά για τα δύο μαθήματα αφού είχαν την ίδια εξεταστέα ύλη, μπορούν να χαρακτηριστούν ως σχετικά εύκολα, τόσο όσον αφορά τη θεωρία όσο και τις ασκήσεις, και αναμένεται οι προετοιμασμένοι μαθητές να συγκεντρώσουν υψηλές βαθμολογίες.