Δράσεις του Γρ. σχολικών δραστηριοτήτων της Β/θμιας Εκπ/σης στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής εβδομάδας.

ΘΕΜΑ: Δράσεις του Γρ. σχολικών δραστηριοτήτων της Β/θμιας Εκπ/σης στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής εβδομάδας.
Mε αφορμή την καθιέρωση της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» βάσει του υπ. αριθμ. 1234/Γ7/3-9-2013 & 155393/Γ7/29-09-2014, εγγράφων του Υ.ΠΑΙ.Θ, η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Φθιώτιδας σε συνεργασία με το ΚΠΕ Στυλίδας Υπάτης και τη Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης, διοργάνωσε τις παρακάτω δράσεις περιβαλλοντικής εκπαίδευσης:
1.Παρασκευή 3 και Σάββατο 4 Οκτωβρίου
Διοργάνωση διήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου σε συνεργασία με την Ελληνική εταιρία προστασίας της φύσης “ForOpenForests” με θέμα: «Περιβαλλοντική εκπαίδευση: (Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές)» στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Λαμιέων και το Σάββατο εργασία πεδίου στην Οίτη.
Σκοπός του σεμιναρίου: Να παρουσιαστούν στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος της Οίτης.
2.Τετάρτη 8/10/2014 και Παρασκευή 17/10/2014, εκδηλώσεις περιβαλλοντικής
ευαισθητοποίησης με μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων των Δήμων Στυλίδας και Λαμίας.
α) Τετάρτη 8/10/2014 Σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Στυλίδας, προβολή της ταινίας – ντοκιμαντέρ Home (2009) του Yann Arthus-Bertrand περιβαλλοντικού περιεχομένου, στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης στη Στυλίδα.
β) Παρασκευή 17/10/2014 στο λόφο Γαβριήλ & Μιχαήλ στη Λαμία.
Βιωματικές δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, με τη συνεργασία του 16ου ΔΣ Λαμίας, του 4ου Γυμνασίου καθώς και του Δημοτικού Ωδείου Λαμίας. (Δόθηκε μικρή συναυλία από καθηγητές και μαθητές του Ωδείου).
Σκοπός της δράσης ήταν η γνωριμία των μαθητών με τα δασικά οικοσυστήματα, τα οφέλη και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Περιεχόμενο δράσεων:
Το παιχνίδι της τροφικής αλυσίδας.
Σκοπός: Να κατανοήσουν την αλληλεξάρτηση που υπάρχει στους παράγοντες του οικοσυστήματος, τις συνέπειες που προκαλούνται από την επίδραση βλαβερών ουσιών σε αυτό και τέλος πώς επηρεάζεται ολόκληρο το οικοσύστημα.
Παιχνίδι εμπιστοσύνης με κλειστά μάτια (ακούω μυρίζω αισθάνομαι )
«Αλληλοσύνδεση της ομάδας – παιχνίδια αράχνης»
Σκοπός: Το δέσιμο της ομάδας – δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης.
Το παιχνίδι της βιοσυσσώρευσης
Σκοπός: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη βιολογική μεγέθυνση σε μια τροφική αλυσίδα, καθώς και τα ποσά των ρυπαντών που προσλαμβάνει το ανώτερο τροφικό επίπεδο.
3.Δημιουργία αφίσας με θέμα για το τρέχον σχολικό έτος 2014-2015 με θέμα
«Περιβαλλοντικές Δράσεις στο Κοινωνικό Σχολείο». Οι εκδηλώσεις για τη βράβευση της καλύτερης αφίσας θα πραγματοποιηθούν κατά την Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του επόμενου σχολικού έτους 2015-16.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης

Πιλιτζίδης Α. Σπύρος

το έγγραφο εδώ