04-02-21 Ζέττα Μακρή: «Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος καθοριστικός στην αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού»

rsz Ζ Μακρή με Κώστα Γιαννόπουλο 

04-02-21 Ζέττα Μακρή: «Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος καθοριστικός στην αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού»

Η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή είχε συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας, την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου, με τον κο Κώστα Γιαννόπουλο, με τη διπλή του ιδιότητα, ως Προέδρου του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», αλλά και ως Προέδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού – ΕΑΝ European Antibullying Network, προτάσσοντας αυτή τη φορά τη δεύτερη.

Η κ. Μακρή άκουσε, με ιδιαίτερη προσοχή, τον, για τέταρτη συνεχόμενη θητεία, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, να αναφέρει τις δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης παιδιών και ενηλίκων για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, που υλοποιεί το Δίκτυο.

Παράλληλα, στόχος του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, που σήμερα αποτελείται από 21 μέλη από 14 ευρωπαϊκές χώρες, είναι να παρακολουθεί και να επηρεάζει τις πολιτικές σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για τη διαμόρφωση μίας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό στην Ευρώπη.

Η Υφυπουργός Παιδείας συνεχάρη τον κο Γιαννόπουλο για την πρωτοβουλία του ελληνικού οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» να συντονίζει δράσεις ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό, αναπτύσσοντας συνεργασίες σε όλη την Ευρώπη, μια πρωτοβουλία, που το 2014 οδήγησε στη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Η Υφυπουργός ανέφερε σχετικά:

«Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας και αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Η προστασία κάθε παιδιού και η προάσπιση της παιδικής ευημερίας, σφαιρικά και πολυδιάστατα, είναι ευθύνη και χρέος όλων μας. Ο ρόλος του σχολικού περιβάλλοντος, στενού και ευρύτερου, είναι καθοριστικός στην αντιμετώπιση περιστατικών, που μπορεί να προβληματίσουν και να πληγώσουν τα παιδιά.

Τα περιστατικά αυτά δεν πρέπει να υποβαθμίζονται ή να αποσιωπούνται.

Μέσα από την ανάπτυξη βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων απέναντι σε κινδύνους, όπως η κακοποίηση, η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός προετοιμάζουμε τα παιδιά για να κοιτάξουν με θάρρος τη ζωή.

Μέσα από  οργανωμένες διαδραστικές και βιωματικές πρωτοβουλίες και με τη στήριξη εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να απαλύνουμε τον πόνο των παιδιών.

Και να τα βοηθήσουμε ουσιαστικά και άμεσα να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματα τους, να θωρακιστούν απέναντι στους κινδύνους και να ενημερωθούν για το που και πως μπορούν να ζητήσουν βοήθεια.

Θέλουμε να βλέπουμε το φωτεινό χαμόγελο όλων των παιδιών ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους. Ευχαριστούμε από καρδιάς, στηρίζουμε έμπρακτα και ενισχύουμε με κάθε τρόπο τις πρωτοβουλίες του κου Γιαννόπουλου, που έχουν πάντα στο επίκεντρο τα δικαιώματα των παιδιών».


Πηγή: Υπουργείο Παιδείας