16-12-20 Διαδικτυακή Συνάντηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό

Screen Shot 2020 12 16 at 16.59.05

16-12-20 Διαδικτυακή Συνάντηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό.

Σε συνέχεια της επιτυχούς ολοκλήρωσης του 4ου γύρου Ελληνογερμανικών Διαβουλεύσεων και κατόπιν προσκλήσεως της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, έλαβε χώρα διαδικτυακή Συνάντηση Στρογγυλής Τραπέζης με θέμα την υπάρχουσα κατάσταση και τις προοπτικές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Γερμανία, τη σπουδαιότητα της γνωριμίας των μαθητών/-τριών με τα σύγχρονα επαγγέλματα που αναμένεται να κυριαρχήσουν στο άμεσο μέλλον, όπως τα σχετιζόμενα με την πράσινη ανάπτυξη, καθώς και τον σημαντικό ρόλο του Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. 

Στη διαδικτυακή συνάντηση συμμετείχαν από Ελληνικής πλευράς με τοποθετήσεις η κ. Αναστασία Γκίκα, Γενική Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής (ΥΠΑΙΘ), ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, Γενικός Διευθυντής και Μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (AHK), η κ. Θεοδωρίδου Αθανασία, εκπρόσωπος του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) και ο κ. Χρήστος Ιωάννου, Διευθυντής του Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).

Από Γερμανικής πλευράς μίλησαν ο κ. Christian Bock, στέλεχος του Τμήματος Διεθνούς Συνεργασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (BMBF), η κ. Silke Steinberg, Γενική Διευθύντρια του Ινστιτούτου Ερευνών για τον Καινοτόμο και Προληπτικό Σχεδιασμό Εργασίας (FIAP), ο Δρ. Günter Lamberz, εκπρόσωπος της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανικών και Εμπορικών Επιμελητηρίων (DIHK), ο κ. Martin Roggenkamp, εκπρόσωπος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων (DGB) και ο κ. Zven Zöller, υπεύθυνος έργων στο Γερμανικό Σύνδεσμο Βιοτεχνών (ZDH).

Στη διαδικτυακή συνάντηση αναλύθηκαν οι βασικές αρχές του επίκαιρου νομοσχεδίου που αφορούν σε:

  •     Ενιαίο σχεδιασμό και αναβάθμιση των δομών ΕΕΚ
  •     Σύνδεση με την αγορά εργασίας
  •     Αύξηση της ελκυστικότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
  •     Διαπερατότητα/Διασύνδεση μεταξύ των διαφόρων επιπέδων εκπαίδευσης

Περαιτέρω, διερευνήθηκε η δυνατότητα συνεργασιών στο πλαίσιο δραστηριοτήτων ενημερωτικού χαρακτήρα σε θέματα σχολικού και επαγγελματικού προσανατολισμού, που εστιάζουν στη χρήση νέων τεχνολογιών και την προστασία του περιβάλλοντος με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Επισημάνθηκε δε ότι οι βάσεις της ενημέρωσης αυτής θα πρέπει να τίθενται από το δημοτικό, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, και να συνεχίζονται με ανάλογες δράσεις στο γυμνάσιο.

Αναφορά και από τις δυο πλευρές έγινε, επίσης, στα έργα Mendi, VETnet και στο έργο GRÆDUCATIOΝ, χρηματοδοτούμενο από το BMBF και υλοποιούμενο από το FIAP, το Επιστημονικό Πάρκο Gelsenkirchen, το HBZ και το AHK. Επιπρόσθετα, έμφαση δόθηκε και στα σύγχρονα εργαλεία ενημέρωσης σε θέματα Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το πλαίσιο, όπως τα πειραματικά βαλιτσάκια με θέμα την ηλιακή και αιολική ενέργεια, μέσω των οποίων τα παιδιά μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο το πώς λειτουργεί, για παράδειγμα, ένα αιολικό πάρκο.

Η Γενική Γραμματέας κα Αναστασία Γκίκα υπογράμμισε τη σημασία της εφαρμογής του καινοτόμου προγράμματος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα οποία εφαρμόζονται πιλοτικά σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας και εξασφαλίζουν μια πρώτη γνωριμία των μαθητών/-τριών με επαγγέλματα, τονίζοντας  και την ανάγκη άμεσης ανταλλαγής καλών πρακτικών και ποιοτικής συνεργασίας με τους Γερμανούς Ομολόγους της.

Τέλος, αναφέρθηκε και στις συναντήσεις της προηγούμενης εβδομάδας με τους Υφυπουργούς, κκ. Seifert και Rachel, καθώς και στη μέλλουσα συνεργασία με εκπαιδευτικά προγράμματα και ανταλλαγές μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας.


Πηγή: Υπουργείο Παιδείας