7-12-2020 Συμμετοχή Γενικής Γραμματέως κ. Γκίκα στη Διαδικτυακή Διαβούλευση για την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα

WhatsApp Image 2020 12 07 at 6.25.57 PM

7-12-2020 Συμμετοχή Γενικής Γραμματέως κ. Γκίκα στη Διαδικτυακή Διαβούλευση για την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα

 

Η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Σίσσυ Γκίκα, εκπροσώπησε το ΥΠΑΙΘ, σήμερα Δευτέρα 7-12-2020 στη Διαδικτυακή Διαβούλευση, σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων, για την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα, που συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη UNICEF και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (συμπεριλαμβανομένων της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας και της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων), Μετανάστευσης και Ασύλου (συμπεριλαμβανομένης της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων), Προστασίας του Πολίτη, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εξωτερικών, Υγείας, καθώς και της Προεδρίας της Κυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Εσωτερικών Πολιτικών.

Στην τοποθέτησή της η Γενική Γραμματέας, αφού ευχαρίστησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη UNICEF για τη διοργάνωση, υπογράμμισε την εξαιρετική συνεργασία που έχει το Υπουργείο Παιδείας με τη UNICEF, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην Ομάδα Συνεργασίας ΥΠΑΙΘ, ΙΕΠ, UNICEF, ΔΟΜ και Ύπατης Αρμοστείας.

Στη συνέχεια, η Γενική Γραμματέας, ορμώμενη από τα αρχικά ευρήματα της ανάλυσης της UNICEF σχετικά με την Κατάσταση των Παιδιών και των Νέων στην Ελλάδα, παρουσίασε τις στρατηγικές προτεραιότητες για τα παιδιά και τα δικαιώματά τους, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.

Ξεκινώντας από το δικαίωμα στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα από τη βάση του εκπαιδευτικού συστήματος, η Γενική Γραμματέας τόνισε τη σημασία της πλήρους διεύρυνσης της διετούς προσχολικής αγωγής και του εμπλουτισμού του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με δημιουργικές δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα.

Επιπρόσθετα, η Γενική Γραμματέας αναφέρθηκε στον σχεδιασμό Νέων Προγραμμάτων Σπουδών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με επίκεντρο την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και άρσης ανισοτήτων, αλλά και στην ενίσχυση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματέας έκανε αναφορά στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόζονται φέτος πιλοτικά, στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και τις δράσεις των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, που διατρέχουν το σύνολο της εκπαίδευσης, συμβάλλουν στην καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων και άπτονται δικαιωμάτων όπως αυτά της υγείας, της προστασίας, της αξιοπρέπειας, ενώ, ταυτόχρονα, βοηθούν στην ενδυνάμωση των γνώσεων και της προσωπικότητας των νέων. Επιπλέον, η Γενική Γραμματέας ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τον θεσμό του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, ο οποίος έχει στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων στο περιβάλλον του σχολείου.

Τέλος, η Γενική Γραμματέας τόνισε ότι, στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, βασικός πυλώνας του στρατηγικού σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ είναι οι δράσεις για την ενσωμάτωση στην εκπαίδευση παιδιών ΑμεΑ, καθώς και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά προσφύγων-μεταναστών.

Κλείνοντας, η Γενική Γραμματέας εξήρε το γεγονός ότι όλες οι ενέργειες του ΥΠΑΙΘ γίνονται πάντα με γνώμονα το όφελος των παιδιών, αφού αυτά είναι το αύριο του τόπου μας, αυτά είναι που δίνουν έμπνευση στο όραμά μας και νόημα στις μεταρρυθμίσεις μας.

 

 


Πηγή: Υπουργείο Παιδείας