Να δοθεί βάρος στην εκπαιδευτική τηλεόραση

εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ – 23/09/2020 (σελ. 20)

Να δοθεί βάρος στην εκπαιδευτική τηλεόραση

Του Νικόλαου Παπαχρήστου

Η εμφάνιση της πανδημίας στη χώρα μας και το κλείσιμο των σχολικών μονάδων βρήκαν τον εκπαιδευτικό κόσμο εντελώς απροετοίμαστο. Το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να καλύψει το κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία με την τηλεκπαίδευση. Ομως τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν αρκετά. Ενα μέρος των εκπαιδευτικών δεν ήταν εξοικειωμένο με τις νέες τεχνολογίες. Αλλωστε τα τελευταία δέκα χρόνια καμία επιμόρφωση δεν έγινε. Επιπροσθέτως, οι υποδομές στα σχολεία ήταν ανεπαρκείς, πολλοί μαθητές δεν διέθεταν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ σε αρκετές περιοχές η ποιότητα του παρεχόμενου Διαδικτύου ήταν προβληματική. Επίσης, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ήταν παρωχημένης τεχνολογίας και αδυνατούσε να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς.

Οι περισσότεροι, με δική τους πρωτοβουλία και αλληλοϋποστήριξη, κατόρθωσαν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις και να λειτουργήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι γεγονός ότι τώρα είναι πιο έτοιμοι να αντιμετωπίσουν αυτήν την πρόκληση. Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας είχε εξαγγείλει επιμόρφωση για το θέμα, ωστόσο τελικά δεν προχώρησε και οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν και πάλι να αυτοσχεδιάσουν.

Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει προκαλέσει και αντιδράσεις. Ο εκπαιδευτικός κόσμος είναι αντίθετος και δεν θα υλοποιήσει το πρόγραμμα της ταυτόχρονης μετάδοσης του μαθήματος από την τάξη για μαθητές που δικαιολογημένα απουσιάζουν, λόγω αντιδράσεων γονέων, μαθητών και καθηγητών. Υπαρκτός εδώ είναι ο φόβος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Για εμάς, βέβαια, πρώτιστο μέλημα είναι να μην αποκλειστεί κανένας μαθητής από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ενόψει, όμως, ενός πιθανού lockdown τίθεται το ερώτημα: πόσο έτοιμοι είμαστε τελικά να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας; Το υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έχει αναβαθμιστεί και θα αντέξει τις αυξημένες ανάγκες. Την περασμένη άνοιξη βιώσαμε το φαινόμενο οι καθηγητές να προσπαθούν τις μεταμεσονύκτιες ώρες να συνδεθούν με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να κάνουν τη δουλειά τους.

Επειδή υπάρχουν και μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν υπολογιστή, πιστεύω ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος και στην παράδοση μαθημάτων μέσω της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Ο Νικόλαος Παπαχρήστος είναι οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)