15-10-19 Παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή: "Επιβραβεύουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης"

kerameos

15-10-19 Παρέμβαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή: “Επιβραβεύουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης”

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, παρουσίασε τις ρυθμίσεις του ΥΠΑΙΘ περί πιστώσεων και σημαιοφόρων. Κατά την ομιλία της, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

▪ Καταθέσαμε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας εμπρόθεσμη τροπολογία, προκειμένου αφ’ ενός να επιλυθούν άμεσα προβλήματα χρηματοδότησης και να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής χρονιάς, αφ’ ετέρου να αποκατασταθεί ένα ζήτημα που για εμάς εμπεριέχει έναν υψηλό συμβολισμό.

▪ Με την πρώτη ρύθμιση εξασφαλίζουμε τις αναγκαίες πιστώσεις για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα Κυβέρνηση.

Οι επιπλέον ανάγκες προέκυψαν ως αποτέλεσμα:

▪ πρώτον, αμέλειας της απελθούσας Κυβέρνησης να προϋπολογίσει τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες,

▪ δεύτερον, του Νόμου 4610/2019, που αναίτια αύξησε τις τρεις Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου σε τέσσερις, δημιουργώντας έτσι ένα επιπλέον τμήμα σε κάθε Λύκειο της χώρας, δημιουργώντας αυξημένες πρόσθετες ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό,

▪ τρίτον, της ολιγωρίας του ΣΥΡΙΖΑ ως προς την υποχρεωτική, διετή πλέον προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, την οποία η ίδια η Κυβέρνησή του θέσπισε, μην έχοντας προηγουμένως προβλέψει κόστη και ανάγκες που αναπόφευκτα θα προέκυπταν κατά την εφαρμογή.

▪ Παρά τις δυσκολίες που μας κληροδότησε η προηγούμενη Κυβέρνηση, με την παρούσα έκτακτη ρύθμιση καλύπτουμε πρόσθετες ανάγκες των σχολείων μας και διασφαλίζουμε την ομαλή λειτουργία τους.

▪ Το ερώτημα είναι, εσείς του ΣΥΡΙΖΑ, θα ψηφίσετε τη συγκεκριμένη διάταξη; Θέλετε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες των σχολείων μας; Θέλετε να διορθωθεί το λάθος που μας κληροδοτήσατε με τις ελλιπείς πιστώσεις; Γιατί αν θέλετε, δεν έχετε παρά να ψηφίσετε. Αν δεν θέλετε, φαντάζομαι δεν θα ξανακούσουμε κανένα παράπονο για το παραμικρό κενό σε σχολεία της χώρας.

▪ Με τη δεύτερη ρύθμιση, επιδιώκουμε να μεταδώσουμε προς πάσα κατεύθυνση ένα κεντρικό μήνυμα της Κυβερνητικής πολιτικής μας: ότι προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης, ότι αξίζει να επιδιώκουν οι μαθητές μας να βελτιώνονται αντί να εύχονται να κληρωθούν.

▪ Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων για την κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους.

▪ Πρόκειται για κίνηση πρωτίστως συμβολισμού, με σκοπό την επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους. Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται και για το διδακτικό έτος 2019-2020.

▪ Δεν μπορώ όμως να μην αναφερθώ στην περίφημη απόφαση του ΣτΕ την οποία ο ΣΥΡ χαρακτηρίζει «κόλαφο» για τη ΝΔ. Κόλαφο γιατί; Γιατί κρίνει ότι η επιλογή σημαιοφόρων βάσει της επίδοσης είναι αντισυνταγματική; ΟΧΙ. Γιατί κρίνει ότι η Βουλή δεν μπορεί ελεύθερα να ορίσει τα κριτήρια επιλογής των σημαιοφόρων; ΟΧΙ. Κόλαφος γιατί λοιπόν; Επειδή δεν βρήκε αντισυνταγματική την επιλογή βάσει κλήρωσης. Εμείς δεν ισχυριστήκαμε ότι η ρύθμιση του ΣΥΡ ήταν αντισυνταγματική. Εκφράσαμε την ιδεολογική αντίθεση σε αυτήν, και προχωρούμε σε διαφορετική ρύθμιση για την επιλογή σημαιοφόρων βάσει επίδοσης.

▪ Για εμάς κύριες και κύριοι συνάδελφοι, Άλλο η ισότητα, και άλλο η ομοιότητα. ΝΑΙ στην ισότητα, και δη στην ισότητα ευκαιριών στην παιδεία, για αυτό και πασχίζουμε για παράδειγμα για να γίνει πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση. Αλλά άλλο η ομοιότητα. Δεν είναι όλοι όμοιοι. Και οφείλουμε ως Πολιτεία να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια, την προσπάθεια του καθενός να ξεπεράσει τον ίδιο του τον εαυτό.

▪ Εδώ και τρεις μήνες δίνουμε, από τη θέση της Κυβέρνησης πλέον, έναν αγώνα. Έναν αγώνα της προσπάθειας έναντι της ισοπέδωσης, της βελτίωσης έναντι της ήσσονος προσπάθειας, έναν αγώνα που πρέπει να κερδίσουμε, για το καλό της νέας γενιάς και του μέλλοντος της χώρας μας.

Source: Υπουργείο Παιδείας